به گفته رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران، هزينه بالاي تعمير، نگهداري و ساير هزينه هاي جانبي مانع از آن شده است که اين کسب و کار صرفه اقتصادي نداشته باشد و اوضاع فعالان اين صنف رو به وخامت است.

 

سهيل ميرمهدي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در گفت و گو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران گفت:

وضعيت کسب و کار صنف حمل و نقل مسافربري که شامل سرويس دهي به کارخانجات و ارگان ها مي شود مانند ديگر کسب و کارها اصلا خوب نيست و اوضاع رو به وخامتي دارد.

 

وي ادامه داد: با توجه به نرخ دلار و تورم شديدي که فضاي اقتصادي کشور را در بر گرفته است. هزينه تعمير و نگهداري خودروها بسيار سنگين شده است.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران اضافه کرد: از سوي ديگر قراردادهاي ما يک ساله عقد مي شود در حاليکه تورم روز به روز بالا مي رود و قيمت لوازم يدکي و مواد مصرفي خودرو مثل روغن و لاستيک هر ماه افزايش مي يابد و ما حتي نمي توانيم هزينه هاي يک ماه آينده خود را پيش بيني کنيم چه برسد به اين که براي يک سال آينده برنامه ريزي کنيم.

 

ميرمهدي در ادامه به مشکلات ديگر فضاي کسب و کار اين صنف پرداخت و گفت: دخالت در امور کسب و کار ما زياد است. ما در اصل زير نظر شهرداري و پليس راه هستيم؛ اما اکنون وزارت راه وارد حوزه کاري ما شده است و فشار زيادي وارد مي کند هم به خاطر بيمه هم اينکه ادعا دارد HSE را بايد از ما دريافت کنيد.

 

وي در بيان ديگر چالش هاي صنف اظهار کرد: از طرف ديگر کارخانه ها و ادارات هم پرداخت هاي خود را به موقع و منظم انجام نمي دهند و اين باعث مي شود ما مشکل سرمايه در گردش نيز داشته باشيم. گاهي اوقات پرداختي ارگاني شش ماه به تعويق مي افتد.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران تصريح کرد: تمامي اين مشکلات باعث تعديل نيروي گسترده و بسته شدن واحد هاي صنفي درحوزه کسب و کار ما شده است.

ميرمهدي تاکيد کرد: هم اکنون بسياري از شرکت ها در مناقصه ها شرکت نمي کنند و شرکت هاي خواهان خدمات از ما مي پرسند که چرا حضور در مناقصه ها کمرنگ شده است؛ اما نمي دانند که اين کسب و کار اصلا صرفه اقتصادي ندارد.