رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران برای سروسامان دادن به اوضاع آشفته ناوگان شهری از دولت خواهان اخذ مجوز جهت واردات مینیبوسهای شهری شد.
سیدرضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات ناوگان مسافربری شهری اظهار داشت: عدم تزریق مینی بوس جدید تولید داخل از اواخر سال72، موجب فرسوده شدن سیستم شده است همچنین جایگزین کردن ونهای چینی بی کیفیت و کم استحکام از مشکلات عمده این ناوگان بهشمار میرود.وی تصریح کرد: به دلیل خارج شدن مینیبوس از خط تولید
شرکتهای داخلی ایران هم چون ایرانخودرو دیزل و زامیاد، چند سالی است ونهای چینی کمظرفیت، بدون هیچ کارشناسی وارد بازار کشورشده است که به دلیل سوخت بنزینی و ظرفیت پایین برای جابجایی مسافر مقرون به صرفه نیستند و به درد ناوگان حملونقل درون شهری ایران نمیخورند.پورسیف از مینیبوسهیوندای کروز به عنوان تنها خودروی تولیدداخل در ناوگان حملونقل نام برد و افزود: به دلیل قیمت بالای این خودرو نیز توان خرید وجود ندارد و به این دلایل ناوگان شهری هرروز فرسودهتر میشود و شخص دلسوزی برای سروسامان دادن به این اوضاع وجود ندارد.رییس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با بیان برنامههای این اتحادیه برای نظم بخشی به ناوگان مسافربری ادامه داد: مذاکرههایی با شرکتهای تولیدکننده داخلی از جمله شرکت زامیاد، ایرانخودرودیزل و ایرانخودرو انجام شده است که متاسفانه تا کنون سیگنال مثبتی از سوی این شرکتها برای همکاری دریافت نکردهایم.وی افزود: این مینیبوسها علاوه بر اینکه امتحان خود را به لحاظ استانداردهای خودرو پس دادهاند از لحاظ قیمت و تعداد سرنشین نیز مناسب بودند و به کارگیری این خودروها در ناوگان شهری میتواند مثمرثمر باشد.پورسیف با اشاره به نامهنگاریهای انجام شده برای تخصیص امتیازهای تبصره 13 به ناوگان درون شهری گفت: با توجه به نامهنگاری با مجمعامور صنفی، سازمان شهرداریها و ستاد تبصره 13 هیچ اقدامی برای ارایه سرویسدهی به این حوزه صورت نگرفته است.رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران افزود: کمبود منابع مالی از دلایل این عدم خدمت رسانی ذکر میشود که ما از دولت خواهان مجوزی برای واردات مینیبوسهای مسافربری جهت تجهیز و بهینه کردن ناوگان مسافربری درون شهری هستیم که حداقل خودمان بتوانیم از این بحران و آشفتگی رهایی پیدا کنیم.