a2
 
رئیس اتحادیه مسافربری تهران گفت: با افزایش هزینه سوخت، بالا رفتن قیمت خودرو و تجهیزات مصرفی آن هزینه خدمات حمل‌ونقل افزایش صد در صدی داشته است.
 
علی انصافی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت صنف مسافربری تهران اظهار کرد: تحت تأثیر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، واحد‌های صنفی و تور‌های گردشگری ناشی از بیماری کرونا، ۶۰ درصد رانندگان بیکار شدند.

رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: باوجود درخواست‌های مکرر فعالان این بخش از دولت، برای پرداخت سه ماهه حق بیمه رانندگان و ارائه مهلت برای دریافت مالیات متأسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

وی افزود: با افزایش هزینه سوخت، بالا رفتن قیمت خودرو و تجهیزات مصرفی آن هزینه خدمات حمل‌ونقل افزایش صدرصدی داشته است.

 

انصافی بیان کرد: مطابق قوانین موجود ۳ درصد از مالیات ارزش‌افزوده، سهم توسعه حمل‌ونقل عمومی است که تاکنون اقدامی برای پرداخت آن صورت نگرفته است.رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: در دولت دهم چندین دستگاه اتوبوس با یارانه ۸۲ درصدی از سوی دولت وقت به برخی از افراد داده شد، اما به دلایلی حتی یک دستگاه اتوبوس به اعضای رسمی اتحادیه مسافربری نرسید.وی افزود: درگذشته لاستیک و روغن‌موتور موردنیاز رانندگان، از طریق اتحادیه توزیع می‌شد و مشکلی در این خصوص وجود نداشت، اما با راه‌اندازی سامانه‌ای ناکارآمد، رانندگان با مشکلات متعددی برای دریافت لاستیک و روغن مواجه هستند.انصافی بیان کرد: علاوه بر ضعف این سامانه تأمین برخی از قطعات خودرو در بازار به‌سختی امکان پذیر است، در شرایط فعلی برخی از سودجویان با فروش قطعات تقلبی به قیمت اصل فشار مضاعفی را به رانندگان وارد می‌کنند.رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: میزان تردد مسافران در ایام عید نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش بیشتر بود، اما در مقایسه با سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و دوری مردم از وسایل نقلیه عمومی کاهش داشته است.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه