علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:

وضعيت سخت رانندگان پابرجاست/ از تخصيص ۳ درصد ماليات ارزش افزوده به بخش حمل و نقل خبري نيست.

02


رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با اشاره به تداوم وضعيت سخت رانندگان صنف متبوع خود گفت: در دو سال اخير به دليل تعطيلي مدارس و دانشگاه ها حجم زيادي از سرويس هاي داخل شهري اعضاي صنف مسافربري کنسل شد و اکنون با فرا رسيدن فصل سرما و کاهش حجم مسافران برون شهري درآمد رانندگان کاسته شده که در کنار گراني لاستيک و روغن وضعيت سخت آنها همچنان ادامه دارد.

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران کم شدن مسافر در فصل زمستان را يکي از عوامل کاهش درآمد رانندگان صنف مسافربري خوانده و بيان داشت: هر ساله به محض ورود به فصل سرما از حجم مسافران برون شهري کاسته مي شود، بخش اعظمي از مسافرت ها در فصل گرم سال رخ مي دهد بنابراين از درآمد رانندگان کاسته مي شود.

وي در ادامه تاکيد کرد: در دو سال اخير به دليل تعطيلي مدارس و دانشگاه ها حجم زيادي از سرويس هاي داخل شهري که مسئوليت آن بر عهده اعضاي صنف مسافربري بود کنسل شد. دانشگاه ها و مدارس طيف وسيعي از اين دست سرويس ها بودند که طي دو سال اخير تمامي اين مراکز تعطيل و آموزش از راه دور انجام گرفت. هر چند خبر باز شدن مدارس و دانشگاه ها از اول آذرماه از سوي مسئولان به گوش مي رسد؛ اما هنوز معلوم نيست که خانواده ها براي فرستادن فرزندان خود به اين مراکز با خيالي راحت اقدام کنند؛ بنابراين تکليف اين عده از رانندگان نيز هنوز روشن نيست و درآمدي وجود ندارد.

انصافي گراني لاستيک و روغن را نيز از جمله مشکلات رانندگان دانسته و گفت: از ابتداي تدوين قانون ماليات بر ارزش افزوده در قوانين مقرر شده بود که ۳ درصد از اين ماليات به بخش حمل ونقل اختصاص يابد، اما متاسفانه فقط در پروسه اي از زمان رياست جمهوري دولت احمدي نژاد اين امر تحقق يافت.

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران افزود: با اينکه نوسازي حمل و نقل ضرروي است و بخشي از آن را بايد دولت تامين کند، رانندگان با درآمد کم و هزينه هاي زيادي که در اين حوزه دارند توان ادامه کار را نداشته و کم کم از اين حوزه فعاليت خارج مي شوند. از سوي ديگر چند سالي است که توليد وسايل نقليه مسافربري نداريم و با کمبود اين وسيله رو به رو بوده و از سوي ديگر اتوبوس هاي فرسوده اي داريم که هزينه تعمير و نگه داري آن براي رانندگان سرسام آور است، بنابراين به شهرستان هاي کوچک مهاجرت کرده اند. تامين مخارج در تهران براي کم درآمدها بسيار سخت است .

انصافي تزريق دو دوز واکسن براي مسافران برون شهري را امري ضرروي خواند و گفت: مسافران هنگام ورود به اتوبوس و تهيه بليط بايد کارت واکسن ارائه دهند در غير اين صورت با ثبت شماره ملي و نام و نام خانوادگي در سيستم وزارت بهداشت که در دسترس پايانه هاي مسافربري است و تاييد تزريق واکسن مي توانند از اتوبوس استفاده نمايند. اگر راننده اي در ميان راه مسافر سوار کند نيز بايد کارت واکسن مسافر را ببيند در غير اين صورت تخلف محسوب شده و مورد پيگرد قرار مي گيرد.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه