رییس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: ارگانی که مسئول ایاب و ذهاب خبرنگاران بود ارزان بودن را اولویت قرار داده و این اتوبوس نیز زیر نظر هیچ شرکتی نبوده است.

علی انصافی؛ رییس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز گفت: اتوبوسی که حامل خبرنگاران بود برخلاف گفته ها که اعلام کرده بودند نوع اتوبوس بنز است بلکه اسکانیا بوده و فکر کنم مدل ۸۵ بود. سیستم ترمز این اتوبوس ها به نحوی هست که اگر اشکالی برای ترمزها پیش بیاید بالافاصله چهارچرخ توسط قفل کن، قفل میشود پس معلوم میشود که این واژگونی به دلیل بریدگی ترمز نیست و اشکال جای دیگریست که مستلزم نظر کارشناسان میباشد.

وی افزود:  بهترین نوع اتوبوس ها در ایران اسکانیا و ولوو است که این اتوبوس هم اسکانیا بوده نه بنز، که همه این اتوبوس ها به قفل‌کن ترمز مجهز هستند. 

رییس اتحادیه صنف مسافربری تهران گفت: خبرنگاران قصد تهیه گزارش و ارائه اطلاعات به مردم را داشتند که متاسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولین مربوطه دچار چنین حادثه‌ای شدند در حالیکه بایستی این عزیزان را در پر قو نگه داشت.

وی اظهار کرد: خبرنگاران که به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند به دلیل اقداماتی که باید صورت میگرفت و نگرفت دچار سانحه شدند. عوامل مربوطه به دلیل اینکه در هزینه صرفه جویی شده و مقرون به صرفه واقع شود به جای اینکه از دفاتر معتبر اقدام به کرایه اتوبوس کنند، اتوبوسی که سرویس کارخانه قند ارومیه بود را کرایه کردند. 

 

۵۰درصد مقصر اصلی وزارت راه و شهرسازی است

رییس اتحادیه صنف مسافربری بیان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادیم لازم است عرض کنم که این جاده به هیچ عنوان استاندارد نبوده و شیب بسیار تندی داشته است در واقع ۵۰درصد مقصر اصلی وزارت راه و شهرسازی است که این جاده ها را درست نکرده است.

انصافی تشریح کرد: چنانچه عواملی که خبرنگاران را برده بودند از شرکت معتبر اتوبوس را کرایه میکردند چنین اتفافی نمی افتاد. حتی راننده به دلیل اینکه ارزان‌تر حساب شود، صورحساب نیز نگرفته است. زمانی صورتحساب داده میشود که مدیر فنی ماشین را بازدید، بررسی و تایید میکند. البته تمامی اتوبوس ها معاینه فنی ۶ ماهه نیز باید داشته باشند ولی علاوه بر آن باید مورد تایید مدیرفنی برای انجام سفر را دریافت کرده باشد که متاسفانه این کار در این سفر انجام نشده است و همگی به خاطر ارزان تر تمام شدن بوده است.

وی تاکید کرد: مقصر اصلی دیگر در تصادف اتوبوس خبرنگاران، ستاد احیای دریاچه ارومیه است صرفا به دلیل مقرون به صرفه بودن از شرکت معتبر اتوبوس کرایه نکرد. اتوبوس های پایانه در هر سفرشان از سوی مدیر فنی، بازدید و پس از تایید صورتحساب میگیرند و جدیت در این کار بسیار بالاست. 

 

اتوبوس خبرنگاران احتمالا معاینه فنی سکو نداشت

وی اظهار کرد: اتوبوس خبرنگاران احتمالا معاینه فنی سکو هم نداشت زیرا اگر داشته بود میتوانستیم شرکت مربوطه را زیرسوال ببریم ولی در شرایط فعلی نمیتوان از کسی بازجویی یا سوال کرد. 

رییس اتحادیه صنف مسافربری عنوان کرد: راننده به خاطر اینکه صورتحسابی هم دریافت نکرده گرفتار شده و امیدواریم که حداقل اتوبوس بیمه داشته باشد که در غیر اینصورت بایستی دیه هم پرداخت کند. صورتحساب زمانی که داده میشود در واقع سرنشینان نیز بیمه میشوند. 

وی گفت: ارگانی که مسئول ایاب و ذهاب خبرنگاران بود ارزان بودن را اولویت قرار داده و صرفا با یک راننده برای انجام این کار صحبت کرده و این راننده نیز زیر نظر هیچ شرکتی نبوده است.

انصافی در پایان بیان کرد: البته نباید تقصیرها بر گردن راننده باشد زیرا مقصر واقعی وزارت راه و شهرسازی است که جاده را استانداردسازی نکرده است.

 

 

 

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه