علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:

تضعيف جايگاه اتحاديه هاي صنفي با دخالت دولت ها/ وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس و ميني بوس يعني انحلال اتحاديه به دست دولت

 

 

 

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران گفت: دير زماني است که اتحاديه هاي صنفي جايگاه، ارزش و اختيار خود را به دليل دخالت هاي زياد دولت هاي مختلف از دست داده اند. دولت ها اجازه عمل گرايي را به اتحاديه ها نمي دهند و همواره در تلاشند اين جايگاه و صنوف تحت پوششان را تحت نظارت و اوامر خود نگه دارند.

 

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در خصوص توانايي و اختيار اتحاديه هاي صنفي در کشور بيان داشت: همانگونه که مي دانيم اتحاد در هر کار و هر شغلي و براي دستيابي به هر هدفي مي تواند کمک شاياني داشته باشد. اتحاديه هاي صنفي، مرکز و ماواي صنوف تحت پوشش و نظارت آن جاست. جايي که مي تواند صنوف را تحت حمايت و نظارت قرار دهد؛ اما دير زماني است که اين جايگاه ارزش و اختيار خود را به دليل دخالت هاي زياد دولت هاي مختلف از دست داده است.

وي در ادامه تاکيد کرد: در مقايسه با دهه هاي پيشين مي توان گفت نه تنها قدرت اجرايي از اتحاديه ها گرفته شده بلکه اجازه ندارند با نظر، پيشنهاد و تفکر خود بنا بر تجربيات زيادي که دارند صنوف تحت پوشش خود را اداره کنند.

انصافي تصريح کرد: دولتي ها قانون را بدون حضور و يا استفاده از نظرات اتحاديه ها وضع مي کنند. در گذشته اتحاديه مسافربري داراي برون و درون شهري بود؛ اما متاسفانه به دليل منافع مادي، وزارت راه بخش برون شهري را از ما جدا و خود به اداره و برداشت منافعش پرداخت.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با تاکيد بر اينکه کار در دست کاردان نيست تصريح کرد: هر کشوري بنا به آب و هواي خود مي تواند وسيله توليد کند، به طور مثال خودروهايي که در روسيه هستند در آب و هواي ايران به درجه جوش مي رسند؛ بنابراين مرز و بوم و آب و هواي هر کشوري براي هر خودرويي مناسب نيست. قبل از انقلاب شرکت آيدم تبريز موتورهاي ديزل را در خاورميانه تحت ليسانس دايملر مرسدس بنز توليد مي کرد و به توليد موتورهاي ميني بوس ۳۰۹و اتوبوس ۳۰۲مشغول بود که حتي به آلمان و ديگر کشورها صادر مي کرد؛ اما امروزه هرچند تعطيل نشده؛ ولي به مانند سابق فعال نيست. بسيارند کارخانجاتي که بخوبي توليد داشتند؛ اما با بي درايتي و مديران بدون تخصص تعطيل شدند.

وي تاکيد کرد: تمامي کارخانجات و خودروسازان مي توانند از اتحاديه مسافربري کمک و مشورت بگيرند. تمام سال هاي عمر مان در اين حيطه سپري شده است، اما مديران دولتي مدت کوتاهي در يک جايگاه صدرات مي کنند و بدون تخصص تنها به آن بخش مورد تصدي صدمه وارد مي سازند و مي شود چيزي که امروز با آن مواجه هستيم. بخش خصوصي به فراموشي سپرده شده است .

وي در ادمه گفت: در گذشته اتحاديه مسافربري داراي شرکت تعاوني بود و براحتي از کارخانجات روغن و لاستيک مي خريديم و در اختيار رانندگان قرار مي داديم؛ اما اکنون روغن و لاستيک در دست مافيا جاي گرفته است. اگر به داد اتحاديه نرسند در حال فروپاشي هستيم.

رئيس اتحاديه استاني مسافربري افزود: اکثر رانندگان به جهت گراني مسکن در تهران، مواد غذايي و شرايط نامساعد به روستاها و شههرهاي خود برگشته اند و توازن عرضه و تقاضا کاملا از بين رفته است. عمر ماشين ها بسيار بالاست. دولت وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس و ميني بوس مي دهد. اين دقيقا يعني انحلال اين اتحاديه به دست دولت. دولت چرا اتوبوس و ميني بوس وارد نمي کند و به طور اقساط به مردم و رانندگان تحويل نمي دهد؟ چرا عده اي را با عدم مديريت صحيح دچار بحران کرده است؟ به داد رانندگان و سيستم حمل و نقل برسيد.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه