علی انصافی رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران:

مسئولان به داد دارندگان و رانندگان زحمتکش صنف مسافربری برسند.
برای حذف سوداگران، توزیع لاستیک، روغن و اقلام استهلاکی به اتحادیه سپرده شود.

 

 

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با اشاره به صدمات و زیان های فراوان ویروس کرونا بر بدنه بسیاری از صنوف اظهار داشت: مسئولان به داد دارندگان و رانندگان زحمتکش صنف مسافربری برسند.

علی انصافی رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: صنف مسافربری از جمله صنوف آسیب دیده در شرایط کرونا بوده است، بطوریکه با تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و تورهای مسافرتی ، فعالیت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه مسافربری که عضو این اتحادیه بوده اند را به مخاطره انداخته و در نهایت به تعطیلی کامل رسانیده است، این شرایط به قدری سخت شده که رانندگان، قادر نیستند حداقل معیشت خود و خانواده خود را تامین کنند.

انصافی در ادامه با درخواست از ریاست اتاق اصناف جهت تلاش و همکاری برای برآورد آسیب های وارده بر صنف بیان داشت: صنف مسافربری علاوه بر برآورد میزان خسارات ناشی از مشکلات شیوع ویروس کرونا به منظور ترمیم خسارت ها و جبران زیان های وارده، پیشنهاداتی را  مبنی بر ۱- پرداخت کامل حق بیمه ۳ ماهه سازمان تامین اجتماعی و تایید سازمان با دریافت لیست اسامی بدون دریافت وجه که حداقل سابقه بیمه ای رانندگان دچار مشکل نگردد ۲- پرداخت سه ماهه حداقل حقوق مصوب وزارت کار به کلیه رانندگان که سند ماکلیت از پلیس راهور دارند و آدرس و مشخصات آنها در آن سند درج گردیده با تایید اتحادیه مسافربری استان تهران ۳- تعویق سه ماهه اقساط وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، میدل باس، مینی بوس  و ون و دریافت آن در آخر اقساط  ۴-بخشش مالیات شغل رانندگان (مالکین خودرو)سال ۱۳۹۸ ۵- تخفیف حداقل ۴۰ درصدی مالیات اعضای تحت پوشش عملکرد ۱۳۹۸ ارائه داده است.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید قرار داریم و  به جهت شیوع کرونا و تحریم، هنوز کارخانجات با ظرفیت کامل فعال نیستند که اگر به ظرفیت کامل و ۱۰۰درصدی برسند ، این صنف با کمبود شدید وسائط نقلیه روبه رو خواهد شد و عملاً به جهت عرضه کم و تقاضای زیاد نرخ کرایه حمل و نقل، جهش فوق العاده ای خواهد کرد که این امر بر قیمت تمام شده تولید داخلی اثر نامطلوب خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: کارخانجات تولیدکننده انواع اتوبوس، مینی بوس و ون ، تولیدشان به صفر نزدیک است به همین جهت از دولت محترم درخواست داریم که همانند مجوزی که برای واردات کامیون هایی با عمر سه سال صادر شده است، در خصوص واردات انواع اتوبوس و مینی بوس با عمر سه سال ، بدون دریافت گمرک وارد شود که حمل و نقل مسافر زمین گیر نگردد. اکنون قیمت اتوبوس، مینی بوس و ون بقدری افزایش یافته که سه سال پیش، کارخانه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا را ۶۵۰ میلیون تومان تحویل می داد؛  اما اکنون همان اتوبوس را با مبلغ ۳ میلیادر و چهارصد تومان تحویل می دهد؛ همچنین یک دستگاه ون هیوندا (اچ ۳۵۰) را با ۹۵۰ میلیون تومان تحویل می دهد، با یک حساب سرانگشتی می توان نرخ تورم بر کرایه را محاسبه کرد، این در حالی است که بانک حداقل ۱۵ درصد بر سپرده یکساله سود قائل است، براحتی می توان محاسبه کرد که بانک با مبلغ یک دستگاه اتوبوس په مبلغ سود می دهد، این رفتارها در عرصه اقتصاد و بانک، موجبات سرمایه گذاری در عرصه حمل و نقل را از بین خواهد برد.

انصافی اضافه کرد: از سوی دیگر از ۹ درصد ارزش افزوده، ۳ درصد در اختیار شهرداری قرار می گیرد که بایستی در توسعه نوسازی حمل ونقل عمومی قرار گیرد از سوی دیگر دولت هشتاد و دو و نیم درصد نرخ وسائط نقلیه عمومی را به کارخانجات سازنده می دهد و الباقی را باید سرمایه گذار بپردازد که اتحادیه تاکنون از این کمک دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل خود بی بهره مانده است، این در حالی است که اکثریت به اتفاق مصرف کننده  از حمل و نقل عمومی، اقشار کم درآمد هستند ، دولت اگر خواهان حمایت از این قشر است، شرایطی را فراهم کند تا از وسایل بهتری استفاده نمایند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: در جهت جلوگیری از دخالت دلالان و واسطه ها که نتیجه ای جز گرانی ندارد، دولت توزیع لاستیک، روغن و اقلام استهلاکی را از طریق اتحادیه انجام دهد این تنها راهکار جهت قطع دست واسطه ها و سوداگران است.

 

 

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه