علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:

قانون نظام صنفي بايد با بهره گيري از پتانسيل پژوهشي و کارشناسي اصناف اصلاح شود.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران اظهار داشت: به عنوان يکي از اعضاي کميسيون پژوهش و آموزش اتاق اصناف تهران و با توجه به طرح بازنگري بندهاي قانون نظام صنفي در مجلس شوراي اسلامي تاکيد دارم قانون نظام صنفي بايد با بهره گيري از پتانسيل پژوهشي، تحقيقاتي و کارشناسي اصناف اصلاح شود.

 علی انصافی

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران گفت: کميسيون پژوهش و آموزش اتاق اصناف تهران در خصوص موضوع مذکور جلسات بسياري داشته و هفته هاي متوالي تمام علم و دانش و زمان خود را براي بررسي بندهاي مورد نظر هيات رئيسه و افرادي که ميخواهند قانون در مجلس مورد بازنگري قرار گيرد گذاشته است؛ بر حسب وظيفه تحقيق و تفحص اين کميسيون درخواست دارم نظرات آن در اصلاح بندهاي قانون نظام صنفي در نظر گرفته شود.

انصافي در ادامه به يکي از اين نکات مورد توجه کميسيون پرداخته و بيان داشت: متأسفانه قانونگذار تاکيد بر آن دارد که اگر هر اتحاديه کمتر از ۳۰۰ عضو داشته باشد ميتواند با اتحاديه همگن خود ادغام شود که البته اين ادغام با اتحاديه هايي است که هيچ ارتباط صنفي با يکديگر ندارند و متاسفانه در يک طيف قرار مي گيرند آيا اين درست است؟ پس خوب است قانونگذار دقت نمايد تا اينکه افرادي که در يک صنف فعاليت ميکند اگر چه تعدادشان کم است بتوانند زيرمجموعه خود را داشته باشند تا ادغام شوند با اتحاديه اي که به هيچ وجه با آنها همگن نيست.

او در همين ارتباط افزود: بارها ملاحظه شده است که در شهرهاي کوچک برخي از اتحاديهها و صنوف به گونهاي در کنار يکديگر از يک اتحاديه پروانه کسب مي گيرند که هيچ ارتباط کاري با يکديگر ندارند؛ بنابراين درست است که تخصص ها کنار يکديگر قرار بگيرند تا تعداد افراد، بنابراين از مسئولان خواهشمندم به اين مهم دقت نمايند

انصافي همچنين با تاکيد بر اينکه اين صنف کلا استاني است بيان داشت: اتحاديه مسافربري از سالهاي دور استاني شده است. استاني بودن اين اتحاديه يعني اينکه تمامي صنوف فعال واحدهاي اين صنف در اطراف و حومه تهران بايد از اتحاديه مسافربري استان تهران پروانه کسب دريافت کنند که متاسفانه اين شرايط جاري نيست.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در همين خصوص اظهار داشت: به تازگي مشاهده کرده ايم که اتحاديه توريستي تاکسي سرويس در شهرري مبادرت به صدور پروانه کسب براي اعضاي صنف مسافربري مي کند و اين با قانون کاملا منافات دارد. بنابراين با نامه نگاري به اتاق اصناف ايران و تهران درخواست کرديم به اين موضوع رسيدگي کنند که متاسفانه تا امروز همچنان اين بيقانوني ادامه دارد.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه