علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:

تضعيف جايگاه اتحاديه هاي صنفي با دخالت دولت ها/ وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس و ميني بوس يعني انحلال اتحاديه به دست دولت

 

 

 

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران گفت: دير زماني است که اتحاديه هاي صنفي جايگاه، ارزش و اختيار خود را به دليل دخالت هاي زياد دولت هاي مختلف از دست داده اند. دولت ها اجازه عمل گرايي را به اتحاديه ها نمي دهند و همواره در تلاشند اين جايگاه و صنوف تحت پوششان را تحت نظارت و اوامر خود نگه دارند.

 

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در خصوص توانايي و اختيار اتحاديه هاي صنفي در کشور بيان داشت: همانگونه که مي دانيم اتحاد در هر کار و هر شغلي و براي دستيابي به هر هدفي مي تواند کمک شاياني داشته باشد. اتحاديه هاي صنفي، مرکز و ماواي صنوف تحت پوشش و نظارت آن جاست. جايي که مي تواند صنوف را تحت حمايت و نظارت قرار دهد؛ اما دير زماني است که اين جايگاه ارزش و اختيار خود را به دليل دخالت هاي زياد دولت هاي مختلف از دست داده است.

وي در ادامه تاکيد کرد: در مقايسه با دهه هاي پيشين مي توان گفت نه تنها قدرت اجرايي از اتحاديه ها گرفته شده بلکه اجازه ندارند با نظر، پيشنهاد و تفکر خود بنا بر تجربيات زيادي که دارند صنوف تحت پوشش خود را اداره کنند.

انصافي تصريح کرد: دولتي ها قانون را بدون حضور و يا استفاده از نظرات اتحاديه ها وضع مي کنند. در گذشته اتحاديه مسافربري داراي برون و درون شهري بود؛ اما متاسفانه به دليل منافع مادي، وزارت راه بخش برون شهري را از ما جدا و خود به اداره و برداشت منافعش پرداخت.

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با تاکيد بر اينکه کار در دست کاردان نيست تصريح کرد: هر کشوري بنا به آب و هواي خود مي تواند وسيله توليد کند، به طور مثال خودروهايي که در روسيه هستند در آب و هواي ايران به درجه جوش مي رسند؛ بنابراين مرز و بوم و آب و هواي هر کشوري براي هر خودرويي مناسب نيست. قبل از انقلاب شرکت آيدم تبريز موتورهاي ديزل را در خاورميانه تحت ليسانس دايملر مرسدس بنز توليد مي کرد و به توليد موتورهاي ميني بوس ۳۰۹و اتوبوس ۳۰۲مشغول بود که حتي به آلمان و ديگر کشورها صادر مي کرد؛ اما امروزه هرچند تعطيل نشده؛ ولي به مانند سابق فعال نيست. بسيارند کارخانجاتي که بخوبي توليد داشتند؛ اما با بي درايتي و مديران بدون تخصص تعطيل شدند.

وي تاکيد کرد: تمامي کارخانجات و خودروسازان مي توانند از اتحاديه مسافربري کمک و مشورت بگيرند. تمام سال هاي عمر مان در اين حيطه سپري شده است، اما مديران دولتي مدت کوتاهي در يک جايگاه صدرات مي کنند و بدون تخصص تنها به آن بخش مورد تصدي صدمه وارد مي سازند و مي شود چيزي که امروز با آن مواجه هستيم. بخش خصوصي به فراموشي سپرده شده است .

وي در ادمه گفت: در گذشته اتحاديه مسافربري داراي شرکت تعاوني بود و براحتي از کارخانجات روغن و لاستيک مي خريديم و در اختيار رانندگان قرار مي داديم؛ اما اکنون روغن و لاستيک در دست مافيا جاي گرفته است. اگر به داد اتحاديه نرسند در حال فروپاشي هستيم.

رئيس اتحاديه استاني مسافربري افزود: اکثر رانندگان به جهت گراني مسکن در تهران، مواد غذايي و شرايط نامساعد به روستاها و شههرهاي خود برگشته اند و توازن عرضه و تقاضا کاملا از بين رفته است. عمر ماشين ها بسيار بالاست. دولت وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس و ميني بوس مي دهد. اين دقيقا يعني انحلال اين اتحاديه به دست دولت. دولت چرا اتوبوس و ميني بوس وارد نمي کند و به طور اقساط به مردم و رانندگان تحويل نمي دهد؟ چرا عده اي را با عدم مديريت صحيح دچار بحران کرده است؟ به داد رانندگان و سيستم حمل و نقل برسيد.

ضریب های اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور

خرداد 26 1401

  ضریب های اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور - بخش مرتبط با اعضای صنف مسافربری استان تهران         دانلود کامل ...

ادامه مطلب...

تضعيف جايگاه اتحاديه هاي صنفي با دخالت دولت ها

ارديبهشت 19 1401

  علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران: تضعيف جايگاه اتحاديه هاي صنفي با دخالت دولت ها/ وعده اسقاط و تحويل تاکسي به راننده اتوبوس ...

ادامه مطلب...

سالهاست منتظر نوسازي ناوگان هستيم!!

فروردين 20 1401

  علی انصافی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: روشن نشدن خودروهای دیزل به علت سرما و یخ زدگی نفت گاز از مشکلات فعالان این صنف است. مضاف ...

ادامه مطلب...

فرسودگی ناوگان عمومی درون‌شهری مشکل ساز است

فروردين 13 1401

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، گفت در ناوگان عمومی درون‌شهری وضعیت خوبی نداریم به دلیل اینکه متأسفانه عمر وسایل نقلیه موجود در این بخش به ۱۵ ...

ادامه مطلب...

احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیط‌های مسافربری ...

اسفند 07 1400

احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیط‌های مسافربری برون شهری در سال جاری/ میزان افزایش هزینه جابه‌جایی مسافر در سال آینده قابل پیش‌بینی نیست .   ...

ادامه مطلب...

وضعيت سخت رانندگان پابرجاست!!!

آبان 15 1400

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران: وضعيت سخت رانندگان پابرجاست/ از تخصيص ۳ درصد ماليات ارزش افزوده به بخش حمل و نقل خبري نيست. رئيس ...

ادامه مطلب...

مصاحبه آقای علی انصافی با موضوع : سرویس مدارس ...

مهر 05 1400

 دومین مصاحبه آقای علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با رادیو تهران - موضوع : سرویس مدارس {loadmodule mod_aparat,aparat4}

ادامه مطلب...

بدون توليد يا واردات اتوبوس، ميني بوس و ون صنف ...

آذر 22 1400

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:بدون توليد يا واردات اتوبوس، ميني بوس و ون صنف مسافربري زمين گير خواهد شد/ ۲۶ آذر؛ روز تلاشگران، ...

ادامه مطلب...

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه