علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران

بازار آرام لاستیک را مجدد آشفته ساختند/نقش و ارتباط شهرداری با موضوع لاستیک کاملاً نامشخص است/بازهم تغییر ناگهانی قانون/ ادامه سنگ اندازی های شهرداری

 

 

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با ابراز ناخرسندی از  آشفتگی مجدد بازار آرام لاستیک برای صنوف مرتبط با حمل و نقل خبر داد.

علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: سال گذشته قیمت لاستیک برای مصرف کنندگان گروه های مختلف حمل و نقل بشدت  افزایش یافته بود؛ اما با همفکری و ایجاد کارگروهی مشتمل بر نمایندگانی از سوی تمامی اتحادیه های حمل و نقل بار و مسافر استان تهران، اتحادیه لاستیک و روغن و وزارت صمت تدابیری بر این هجمه قیمت اندیشیده شد و توانستیم  قیمت لاستیک را از ۷ میلیون تومان به  دو میلیون و چهارصد هزار تومان کاهش دهیم.

وی  ادامه داد: این روند با بازدید میدانی از ماشین ها و بررسی سطح نیاز این وسایل نقلیه به لاستیک صورت پذیرفته و به هر یک از رانندگانی که شرایط لازم را داشتند، اتحادیه مربوطه حواله دریافت لاستیک را صادر می کرد که در ادامه رانندگان اتوبوس با دریافت حواله به وزارت صمت و رانندگان مینی بوس و ون با مراجعه به اتحادیه لاستیک و روغن، لاستیک می گرفتند.

انصافی افزود: این شرایط که موجب آرام شدن بازار و  رضایت مندی تمامی رانندگان شده بود تا یک ماه گذشته ادامه داشت، اما به یکباره این قانون تغییر پیدا کرد و از سوی وزارت کشور اقدامی عجیب صورت گرفت، به این شکل که رانندگان  در صورت نیاز به لاستیک می بایستی با وارد شدن به یک درگاه اینترنتی پرداخت  مبلغی به این درگاه پرداخت درخواست خود را ارائه سپس لاستیک را از سوی شهرداری دریافت نمایند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری افزود: اینکه شهرداری در این میان چه نقشی را بازی می کند و موضوع چه ارتباطی به آن دارد کاملاً نامشخص است، هر چند سال هاست شهرداری در پی در اخیتار گرفتن تمامی اتحادیه های حمل و نقل است و تا کنون با مقاومت های زیادی روبه رو شده چرا که که خواسته شهرداری کاملاً نابحق و نابجا بوده، لذا با این شرایط مجدد آرامش از بازار لاستیک برداشته شد و قیمت ها مجدد به شرایط گذشته در حال بازگشت است ، این مشکل حادی شده که در حال حاضر اتحادیه با آن دست به گریبان است. بازار آرام لاستیک را مجدد آشفته ساختند.

انصافی در ادامه ابراز داشت: از دیگر مشکلات دیگری که اعضای اتحادیه کماکان با آن درگیر هستند ، معاینه فنی وسایل نقلیه ای است که اکثر آنها بیشتر از ۱۰سال عمر مفید دارند و به این وسایل معاینه فنی نمی دهند، از سوی دیگر شرایطی برای تغییر این ناوگان نیز وجود ندارد تا از ناوگان جدید و نو استفاده نماییم، چگونه می توان بدون بازسازی ناوگان حمل و نقل ، انتظار داشت که شرایط برای دریافت معاینه فنی ایجاد شود؟ شهرداری با ایجاد سنگ اندازی از هر شرایطی استفاده می کند تا صنوف را تحت فشار قرار دهد، از مسئولین درخواست توجه و رسیدگی داریم.

 

 نمونه قرارداد پیمان کاری ویژه اعضا

لغو اخذ صدور گواهی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون م م برای صدور و تمدید ضمانت نامه های بانکی

بیان مشکلات صنف مسافربری توسط رئیس اتحادیه در رادیو گفتگو

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه