نشست هم‎اندیشی اتاق اصناف تهران و اداره روابط کار و رفاه اجتماعی استان تهران در راستای تسهیل اجرای ماده ۱۴۸ و نحوه برگزاری کلاس‎های آموزشی H.S.E در سالن اجتماعات اتاق اصناف تهران روز چهارشنبه ۷مهر۹۷ برگزار شد. در این نشست که قاسم نوده فراهانی و خسرو ابراهیمی رئیس و نایب رئیس دوم اتاق، خانم دکتر […]

 

نشست هماندیشی اتاق اصناف تهران و اداره روابط کار و رفاه اجتماعی استان تهران در راستای تسهیل اجرای ماده ۱۴۸ و نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی H.S.E در سالن اجتماعات اتاق اصناف تهران روز چهارشنبه ۷مهر۹۷ برگزار شد.

در این نشست که قاسم نوده فراهانی و خسرو ابراهیمی رئیس و نایب رئیس دوم اتاق، خانم دکتر رضایی مدیر کل روابط اداره کل کار و رفاه اجتماعی، علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، مهندس جعفریان مشاور مالیاتی و جواد میرخانی دبیر اجرایی اتاق به همراه دکتر نجفی ریاست دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه تالارهای پذیرایی حضور داشتند رئیس اتاق اصناف تهران در سخنانی با تأکید بر لزوم توسعه آموزش در همه زمینه‎های مرتبط با صنوف بیان کرد: در حال حاضر صنوف مختلف جهت دریافت پروانه کسب ۶۰ ساعت در حوزه‏های مختلف بیمه، مالیات، مکاسب، قانون نظام صنفی و ….. آموزش می‎بینند و آموزش H.S.E که در خصوص ایمنی، سلامتی و حفظ محیط زیست است ضروری و لازم می باشد.

قاسم نوده‏فراهانی با تاکید بر جایگاه معتبر اصناف گفت: پروانه کسب از اعتبار بالایی در کشور برخوردار است و حتی از شناسنامه افراد نیز معتبرتر می باشد، این مدرک در مراجع قضایی از بسیاری از اسناد قابل اعتمادتر است؛ چرا که از فیلترهای بسیاری باید گذشت تا در نهایت اتحادیه پروانه کسب را صادر نماید.

در این جلسه همچنین خسرو ابراهیمی نایب رئیس دوم اتاق اصناف با تأکید بر الزام اجرای بند ۶ ماده۳۷ در جهت نظارت به امور ایمنی و بهداشتی بیان داشت: برای تامین ایمنی مراکز صنفی، فعالیت‏های گسترده‏ای با سازمان آتش نشانی، آب، برق و…. انجام شده و در همین راستا کلاس‎های آموزشی در مراکز آموزش اتاق اصناف در خیابان شهید بهشتی آماده بهره برداری می باشد.

علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران نیز در رابطه با معاینه فنی اتوبوس‏های مسافربری اظهار داشت: دستگاه های مسافربری درون شهری بعد از سه ماه و برون شهری هر شش ماه یک بار معاینه فنی می شوند؛ ضمن اینکه تمامی ناوگان اتوبوس‏رانی بایستی به کمربند ایمنی و وسایل اطفای حریق مجهز باشد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران ضمن اشاره به مجهز بودن تمامی ناوگان مسافربری به GPS بیان داشت: تمامی اتوبوس‎های مسافربری و ناوگان حمل و نقل مسافر به دستگاه GPS مجهز هستند که کمک بزرگی برای کنترل پلیس در تمامی طول مسیر  جاد‎ه‌ها را دارد.

انصافی با انتقاد از شرایط بد شرکت مناقصات دولتی در زمینه حمل و نقل گفت: از آنجایی‎که حرفه اعضای این اتحادیه در قانون نظام صنفی، صنف اعلام گردیده؛ لذا طبق ماده (۲) قانون مذکور شخص حقیقی یا حقوقی برای مبادرت به این شغل باید دارای پروانه کسب بوده و ثبت شرکت دلبخواه است؛ لیکن هم اینک متقاضیان خرید این خدمات صرفاً  داشتن اساسنامه ثبتی را همراه با تأیید صلاحیت ملاک قرار داده و به نوعی پروانه کسب را فاقد اعتبار می دانند؛ جالب‎تر آنکه وزارت کار برای شرکتهای خدماتی بدون توجه به نوع خدمات آنها، مبادرت به ارائه تأیید صلاحیت می نماید و شرکت در مناقصات دولتی ثبت شرکت با تأیید صلاحیت وزارت کار و دریافت (H.S.E) می باشد.

 

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران تاکید کرد: اتاق اصناف تهران دارای واحدهای آموزشی و صدور تایید صلاحیت و نیز ایمنی کار(H.S.F) می‏ باشد؛ با این حال متقاضیان باید دوره آموزشی را در کلاس‏های وزارت کار طی کنند که این امر مستلزم بار مالی غیراصولی برای اعضای صنف است که در قالب دریافت هزینه‏ های مختلف بابت کلاسها، حق عضویت سالانه و حتی الزام اعضاء به استخدام یک نفر به عنوان بازرس امنیت کار که هر ماهه سه تا چهار روز در محل استخدام حاضر می گردند و حقوق و مزایای کار که باید به ایشان پرداخت شود.

در ادامه دبیر اجرایی اتاق اصناف با اشاره به وجود مراکزی که موازی با اصناف عمل می‎کنند بیان داشت: با وجود فعالیت‎های زیادی که صورت گرفته؛ اما تاکنون موفق نبوده‎ایم اعتقاد دارم مسائل و اهداف باید به صورت گروهی و با خرد جمعی حل و به نتیجه برسد. بسیاری از سازمان‎ها از جمله انجمن‎های صنفی،کانون، تشکلات کارفرمایان و نمایندگان …. با موازی‏ کاری‏ های خود فعالیت را برای اصناف دشوار می‎کنند.

جواد میرخانی در ادامه افزود: باید از هیئت مدیره‏ اتحادیه‎ها در هیئت‎های حل اختلاف و تشخیص به عنوان نمایندگان دارای حق رأی استفاده شود که متأسفانه جای اصناف در بسیاری از این جلسات خالی است.

دکتر رضایی مدیر کل اداره روابط کار  و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن اشاره به لزوم تشریک مساعی اداره کار و رفاه اجتماعی با اصناف اظهار داشت: کارنامه روابط بین اتاق اصناف و اداره کار تاکنون بسیار ضعیف بوده است، لذا باید با یکدیگر در امور مرتبط تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: متاسفانه کارفرمایان در بسیاری از موارد با اطلاعات کافی در جلسات حضور نیافته و حق واقعی خود را مطالبه نمی‎کنند، در حالیکه با اندکی دقت و مطالعه می‎توانند از حقوقشان دفاع نمایند که در غیر این صورت حق صنوف نادیده گرفته می شود.

 

 

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه