آلارم هشدار اتوبوس هاي صنف مسافربري به صدا درآمده ...

آذر 16 1401

  سهيل ميرمهدي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:   آلارم هشدار اتوبوس هاي صنف مسافربري به صدا درآمده است/ ناتواني و استهلاک خطرناک ناوگان ...

ادامه مطلب...

سهيل ميرمهدی: بايد امانتدار تجربيات و تلاش های ...

مهر 10 1401

 سهيل ميرمهدی: بايد امانتدار تجربيات و تلاش های پيشکسوتان صنف باشيم/ طبق قانون بايد تمامی مناقصات به اتحاديه سپرده شود   ????رئيس اتحاديه ...

ادامه مطلب...

 

سهيل ميرمهدي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران:

 

آلارم هشدار اتوبوس هاي صنف مسافربري به صدا درآمده است/ ناتواني و استهلاک خطرناک ناوگان مسافربري با عدم موافقت واردات اتوبوس

 

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با اعلام اخطار نسبت به وضعيت اتوبوس هاي صنف گفت: اتوبوس هاي کنوني صنف مستهلک و پير شده و آخرين رمق ها و توان شان به سر رسيده است. آلارم هشدار اين دستگاه ها به صدا در آمده و بايد تدبيري انديشيد

 

سهيل ميرمهدي، رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران تاکيد کرد: در بسياري از اين اتوبوس ها که جان بيش از ۴۰ مسافر به امانت سپرده مي شود، موتورها تعويض و بارها تعمير شده، بدنه برخي ماشين ها هيوندا و ايليارد و موتورشان بنز است. ديگر لوازم اتوبوس ها هم بارها تعمير و تعويض شده است. وي ادامه داد: رانندگان اين اتوبوس ها ضمن تعهداتي که به کارفرماها دارند، روان و اعصاب و جسم و جانشان را در راه خدمت به کشور و مردم گذاشته اند. خوب مي دانند که اتوبوس شان بيمار است؛ اما چه کنند که مسئولان تا کنون در امر واردات اتوبوس موافقت نکرده اند. ميرمهدي در ادامه تاکيد کرد: ناوگان مسافربري کشور مسئوليت سختي را بر عهده دارد. در اولين فرصت و زود هنگام لازم و واجب است تا مسئولان با واردات اتوبوس موافقت کنند. نيازي نيست تا دولت سرمايه گذاري کند، پيمانکاران و صنف مسافربري هزينه واردات را مي پردازند.فقط دولت موافقت کند همين و بس. جان هزاران انسان در خطر است. پيچ و تاب هاي جاده ها، بيابان هايي که هيچ آب و علفي ندارد در کمين جان اتوبوس هاي مستهلک مي باشند. اين مردم و مسافران هستند که جان شان در خطر است .

 

رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ تا کنون واردات اتوبوس به کشور ممنوع شده و اين درحالي است که اتوبوس ها در همه شرايط سخت تحريم، کرونا، سفرهاي کربلا و ... همراه دولت و مرم بوده اند. دولت با واردات کاميون براي کاميون داران موافقت کرد و مشکل حل شد. صنف مسافربري به رياست جمهوري و مسئولان وزارت صمت نامه نگاري کرده، چشم به راه موافقت براي واردات است. اين صنف صبور است؛ اما در صورت عدم موافقت و ادامه ماجراي استهلاک ناوگان مسافربري، توان ادامه کار و فعاليت را از دست خواهد داد. وي به شرايط سخت اقتصادي حاکم بر اين صنف اشاره کرد و گفت: خصوصيت عقد قرارداد بين پيمانکار و کارفرما از ابتدا تا انتها به مدت ۱۵ ماه طول مي کشد. در اين مدت قيمت تمامي اقلام مصرفي و خدماتي، لوازم يدکي و ... چندين برابر گران شده است در حالي که کارفرما حاضر نيست مثل شرايط اقتصادي روز و نوسان قيمت ها به پيمانکار دستمزد پرداخت کند. ميرمهدي با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالياتي علي رغم شرايط خاص صنف تصريح کرد: مقايسه درآمد ۱۵ ماه رانندگان اين صنف با ديگر اقشار چه فرقي دارد که بايد شرايط سخت را هر رو و هر روز تجربه کنند؟ اين وضعيت را سازمان امور مالياتي مي بيند و مي داند؛ اما همه صنوف را با هم مقايسه و برآورد مالياتي مي کند.

 

اين عين بي عدالتي است. راننده مي ماند و انبوهي از مشکلات و مسائل لاينحل زندگي. رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران با اشاره به برگزاري کلاس هاي اجباري وزارت کار گفت: اتوبوس هاي مسافربري اين اتحاديه به سيستم سپنتن مجهز است و در هر مسير،جاده، تونل و ... دائم از سوي پليس راهبر در حال رصد هستند. هر لحظه بخواهند مي توانند راننده را در جاده پيدا کنند. از ساعت سه و نيم صبح تا انتهاي شب درگير کار سخت رانندگي هستند اما وزارت کار براي اعمال اصول ايمني که هيچ ربطي هم به رانند گان ندارد، کلاس هاي اجباري تدوين کرده تا رانندگان در آن شرکت کنند. هيچ کدام از قوائد و اصول مورد تدريس هم شامل حال رانندگان نيست؛ اما از ابتدا مبلغي را مي گيرند و چندين ساعت راننده را مجبور به حضور در کلاس هايي مي کنند که مشاغل غير مرتبط در آن حاضر هستند. ميرمهدي در پايان بيان کرد: شرايط رانندگان را به وزارت کار اعلام کرده ايم اما مورد توجه قرار نگرفت. اميد است هيات رئيسه محترم اتاق اصناف تهران در اين مورد کمک اتحاديه باشند تا اعضا از حضور در اين کلاسها منع گردند.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه