wrapper

اخبار در یک نگاه

اخبار اتحادیه

اخبار اتحادیه (13)

سید رضا پورسیف خبرداد : نوسازی ناوگان شهری با ورود ۳۰۰۰ مینی‌بوس جدید

سید رضا پورسیف خبرداد : نوسازی ناوگان شهری با ورود ۳۰۰۰ مینی‌بوس جدید

سید رضا پورسیف در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:

چندسالی است که ناوگان حمل و نقل درون شهری پایتخت نیازمند نوسازی است

جناب آقای دکتر سید رضا پورسیف

جناب آقای دکتر سید رضا پورسیف

جناب آقای دکتر سید رضا پورسیف ، افتخاريست كه در جمع خانواده اصناف برتعداد عالمان با تجربه افزوده ميشود بسي خرسند شدم از اينكه موفق به کسب PHD دکترای مدیریت شديد اين موفقيت بزرگ را به خانواده ولايتمداراصناف وبه شما مدیرارزشمند تبریک وتهنیت میگویم.

علي فاضلي رييس اتاق اصناف ايران

سید رضا پورسیف -آموزش و پرورش نباید در حوزه سرویس مدارس دخالت کند

سید رضا پورسیف -آموزش و پرورش نباید در حوزه سرویس مدارس دخالت کند

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفت و گو با قدس تصریح کرد :

آموزش و پرورش به آموزش فکر کند تا درآمد از سرویس مدارس

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفت و گو با قدس:

آموزش و پرورش نباید در حوزه سرویس مدارس دخالت کند

مطلب اصلی

قدس آنلاین/کیوان سرافرازی: یکی از مهمترین دغدغه های امروز شهرهای بزرگ و صنعتی ترافیک شهری و تردد هزاران خودرو در خیابان هاست که علاوه بر هزینه های مادی ، آسیب های اجتماعی بسیاری را نیز به همراه دارد.به نظر می رسد آنچه در این میان سبب کاهش بخشی از این هزینه ها خواهد شد استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش حجم ترافیکی است.

بخشی از ارایه اینگونه خدمات در شهرهای بزرگ را اتحاديه صنف مسافربري بر عهده دارد.برای آشنایی بیشتر با این صنف و دغدغه های حرفه ای آن ها این هفته به سراغ دكتر سيدرضا پورسيف ؛ رئيس اتحاديه صنف مسافربري استان تهران رفتیم تا وی از این دغدغه ها برایمان بگوید.

* اتحادیه مسافربری حیطه چه مشاغلی را شامل می شود؟
- اعضای اتحاديه صنف مسافربرى استان تهران در رسته اول و بسيار مهم خود انجام سرويس هاى شبانه روزى اياب و ذهاب پرسنل كارخانجات ، ادارات ، سازمان ها ، ارگان ها ، بيمارستان ها ، وزارتخانه ها و مدارس را به وسيله خودروهاى اتوبوس و مينى بوس ، ون و سوارى عهده دار هستند به گونه اى كه مي توان گفت استارت روزانه چرخ اقتصادى كشور عزيزمان با تلاش اين قشر زحمت كش رقم مي خورد.
در رسته دوم ارایه خدمات به گردشگران داخلى وخارجى ( توريست ) با خودروهاى ويژه اتوبوس ، مينى بوس ، ون قرار دارند و بالاخره در رسته سوم ارایه سرويس هاى دربستى با خودروهاى ياد شده براى جابجایی نفرات شركت كننده در مراسم ، جشن ها و همايش هاى رسمى داخلى و بين المللى قرار می گیرند.

* در این صنف چند نفر مشغول به کارند؟
- به طور كلى اين صنف هميشه در جايگاه فوق العاده حساس قرار داشته و از اهميت فراوانى هم در تمام دنيا برخوردار است -كه در ايران نيز همينگونه است -به همين دلیل هم اشتغال تعداد افراد بسيار زيادى را بصورت مستقيم و غير مستقيم به خود اختصاص داده است كه اين تعداد را مي توان بيش از يكصد هزار نفر اعلام كرد.

* به نظر شما آسیب ها و آفاتی که این حرفه را تهدید می کند که البته بخشی از آن ممکن است سوء استفاده های احتمالی شغلی باشد از سوی چه کسانی است و این مسایل عمدتاً چه مواردی  شامل می شود؟ 
- در اين خصوص اگر در مديريت سيستم كوتاهى شود از آسيب و آفات در امان نخواهيم بود.اما در مجموع ورود بعضى از ارگان ها بدون داشتن مجوز و تخصص هاى لازم به اين صنف و در مواردى هم واگذارى سرويس هاى مدارس و كارخانجات كه موضوعی بسيار حساس و تخصصي است به افراد فاقد صلاحيت و پروانه كسب كه تقريباً در بيشتر موارد مشكلات فراوانى را به وجودخواهد آورد از جمله آسیب هایی است که این حرفه را تهدید می کند.

* جناب آقای سیدرضاپورسیف برای برخورد با این موارد چه تدابیری اندیشیده اید؟


- در انجام بازرسى هاى اين اتحاديه با متخلفان برخورد قانونى مي شود اما متاسفانه در بعضى موارد متخلف، يك سازمان دولتى است كه در اين صورت به تخلف ادامه مي دهد.

جناب آقای سید رضاپورسیف عمده ترین مشکلاتی که صنف زیر مجموعه شما با آن مواجه است چیست؟


- ترافيك شهرى یکی از مهم ترین مشکلات این صنف است.علاوه بر این عمده ترين مشكل اين است كه ناوگان مسافربرى كاملاً فرسوده است و عمر بسيار بالایی دارد كه اشاره به جزییات آن جايز نيست و رانندگان ، اين قشر بسيار زحمتكش و كم درآمد توان نوسازى آن را بدون كمك دولت ندارند. كه اين اقدام حتماً بايد از طرف دولت انجام پذيرد.

* دولت تاکنون برای حل مشکلات شما چه قدمی برداشته است؟
- در دولت قبل آنچه كه قرار شد تحقق پذیرد اين بود كه نرخ سوخت افزايش يافته و يارانه هاى انرژى حذف شود و به جاى آن تفاوت مبلغ يارانه حذف شده به ناوگان حمل ونقل مسافربرى تزريق شود كه مرحله اول افزايش نرخ سوخت و حذف يارانه انجام شد و همچنان منتظر تزريق آن به حمل و نقل و نوسازى ناوگان هستيم تا بتوانيم به هموطنان عزيزمان آنطور كه شايسته ايشان هست ارایه خدمات کنیم چرا كه وضعيّت فعلی اصلاً در شأن يك ايرانى نيست.
به طور حتم با حرکت یک اتوبوس و مینی بوس دودزا در شهر و تردد اجباری آن مشکلات آلودگی هوا نيز هر روزه بیش از پیش می شود از طرفی اگر بخواهیم از تردد این مینی بوس ها یا اتوبوس ها در شهر جلوگیری کنیم، صنعت کشور تعطیل خواهد شد زیرا تمامى کارمندان و کارگرانى كه توسط این ناوگان براى رسيدن به محل كار و برگشت به منزل استفاده می کنند، با مشکل مواجه مي شوند و با تاخيرى كه به وجودمي آيد، صنعت کشور رو به تعطیلی خواهد رفت.

* یکی از موضوعات مطرح شده در خصوص این صنف موضوع واگذاری سرویس های مدارس به آموزش و پرورش است. با توجه به نزدیکی سال تحصیلی چقدر این مساله تحقق یافته و اصلاً ضرورت این واگذاری برای چیست؟
- متاسفانه اين موضوع يكى از مواردى است كه قبلاً هم به این موضوع اشاره کردم.پرسش اینجاست که اگر سرويس اياب و ذهاب تخصص آموزش و پرورش است پس تخصص ما چيست؟
آيا بهتر نيست براى ارایه بهترين كيفيت خدمات هرشغلى توسط متخصصان آموزش ديده همان صنف ارایه خدمت شود؟
آيا بهتر نيست آموزش و پرورش به فكر ارایه بهترين كيفيت آموزشى براى فرزندان عزيزمان كه آينده سازان اين مملكت هستند باشد تا درآمد از صنف مسافربرى و سرويس مدارس .
با توجه به نزديك شدن به شروع سال تحصيلى از تمامى مديران و مسوولان مدارس و همچنين اولياء می خواهم سرويس مدرسه عزيزان دانش آموز آينده سازان ايران عزيزمان را به دليل عدم برخورد با مشكلات بعدى به شركت هايى واگذار کنند كه داراى پروانه كسب از اتحاديه صنف مسافربرى استان تهران هستند و آموزش هاى لازم را در ارایه خدمات ياد شده ديده اند.

* جناب آقای سید رضا پورسیف دغدغه ناگفته دیگری هم دارید؟


بله، يكى از مسایل مهم كه در اين فصل به فراموشى سپرده مي شود آلودگى هواست كه از دلايل آلودگى هوا و ترافيك بيش از حد نسبت به گذشته نيز مي توان به اين مساله اشاره کرد كه در دولت گذشته با تصميم اشتباه كه درسال ١٣٨٦صورت گرفت سرويس اياب و ذهاب ادارات و ارگان ها با توجيهات غلط حذف شد و بجاى آن مقرر گرديد هريك از كاركنان با وسيله شخصى خودشان به محل كار خود مراجعه کنند در صورتى که قبل از اين چنين تصميمى تقريباً ٣٠ تا ٤٠ نفر از پرسنل با يك خودروى عمومى به محل كار خود مراجعه مي كردند.اميدوار هستيم تصميمى گرفته شود تا سرويس هاى عمومى اياب و ذهاب مجدداً راه اندازى شود و ما شاهد آن باشيم خودروهاى شخصى براى رفت وآمد به محل كار مورد استفاده قرار نگيرد.

سید رضا پورسیف - سیدرضاپورسیف

جناب آقای سید رضا پورسیف و کسب نشان افتخار مدیران برجسته کشوری

جناب آقای سید رضا پورسیف  و کسب نشان افتخار مدیران برجسته کشوری

جناب آقای سید رضا پورسیف ریاست محترم اتحادیه صنف مسافربری استان تهران کسب نشان افتخار مدیران برجسته کشوری راکه نشان از لیاقت و تخصص حضرتعالی می باشد تبریک عرض می نماییم.

 اتحادیه صنف مسافربری استان تهران

مصاحبه سید رضا پورسیف با روزنامه فرصت امروز - مشکلات صنفی که با آلودگی هوا گره خرده است ....

مصاحبه سید رضا پورسیف با روزنامه فرصت امروز - مشکلات صنفی که با آلودگی هوا گره خرده است ....

مصاحبه سید رضا پورسیف با روزنامه فرصت امروز - مشکلات صنفی که با آلودگی هوا گره خرده است ....

تشكر اعضا صنف مسافربرى استان تهران ، از سید رضا پورسیف رئيس اتحاديه به دليل دفاع ازحقوق اين صنف در رسانه

اطلاعیه : اخذ رای شمولیت قانون نظام صنفی بر فعالیت واحد های صنفی خودرو و کرایه و حمل و نقل درون شهری

تقدیر و تشکر رئیس اماکن تهران از آقای سید رضاپورسیف

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفت‌وگو با میزان

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفت‌وگو با میزان

سید رضا پورسیف

در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: تک نرخی شدن بنزین درنرخ کرایه ها تاثیر مستقیم داشته است که این افزایش را در آینده نیز دوباره شاهد خواهیم بود.

انتخاب سید رضا پورسیف ، به عنوان نماینده اتاق اصناف ایران

انتخاب سید رضا پورسیف ، به عنوان نماینده اتاق اصناف ایران

انتخاب سید رضا پورسیف ، به عنوان نماینده اتاق اصناف ایران در کارگروههای تببین توسعه برنامه ششم

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه خواهان اخذ مجوز جهت واردات مینی‌بوس‌های شهری شد ...

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه خواهان اخذ مجوز جهت واردات مینی‌بوس‌های شهری شد ...

سید رضا پورسیف

رئیس اتحادیه صنف‌ مسافربری استان تهران برای سر‌وسامان دادن به اوضاع آشفته ناوگان شهری از دولت خواهان اخذ مجوز جهت واردات مینی‌بوس‌های شهری شد.

سیدرضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف‌ مسافربری استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات ناوگان مسافربری شهری اظهار داشت: عدم تزریق مینی‌ بوس جدید تولید داخل از اواخر سال72، موجب فرسوده شدن سیستم شده است همچنین جایگزین کردن ون‌های چینی بی‌ کیفیت و کم استحکام از مشکلات عمده این ناوگان به‌شمار می‌رود.وی تصریح کرد: به دلیل خارج شدن مینی‌بوس‌ از خط تولید

مصاحبه سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه با ماهنامه اصناف

مصاحبه سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه با ماهنامه اصناف

سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در مصاحبه با ماهنامه اصناف :

نامه سید رضا پورسیف رئیس اتحادیه به رئیس جمهمور محترم

نامه سید رضا پورسیف  رئیس اتحادیه به رئیس جمهمور محترم

جناب حجت الاسلام و المسلمین  دکترحسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ايران

با سلام

بنام خداوند مهرو اميد، خداوندی که امید را در دل درد مندان زنده نگه داشت ، خداوندی که دولت امید راپیروز و امید را مطبوع ترین غذای روزانه فقراو گرفتاران روزگار ما قرارداد. آری ، مردم به دولت تدبیر و امید رأی دادند تا امیدشان به سر منزل سعادت برسد، مردمی که میانشان قشری زحمتکش به نام راننده وجود دارد، قشری که همیشه زیر خط فقر بوده و در آرزوی عبور از این خط، چوپ خط عمرشان را علامت می زنند. اینها افرادی بودند که وقتی در جاده زندگی به بن بست رسیدند، حرفه رانندگی ، تنها راه گریز از شرمندگی زن و بچه هایشان بود؛ بنابراین با هر سختی و مشقتی وسیله نقلیه ای تهیه کرده و نان بخور نمیری در آورند؛ اما نوبت به نوسازی مینی بوسهای پیر و فرسوده که رسید، سقف آنها به امید داشتن خودرویی بهتر و مجهزتر به دست صاحبشان برداشته شد، غافل از اینکه ون های روسی غزال، دلیکای چینی و مینی بوس های کارسان معلوم الحال تحمیلی خارجی در انتظارشان است.  فریاد روزمرگی آنان زمانی رساتر می شود که بخواهند خودروی خود را تعمیر کنند؛ زیرا طی 9 ماه هزینه ها سه برابر شده اما کرایه ها...؟!

آری هیچ کس به فکر این قشر زحمتکش راننده نیست ، نه آنهایی که خودروهای از رده خارج کشورهای دیگر را وارد کردند و نه آنهایی که اجازه ورود چنین خودروهایی را صادر نمودند. آیا کسی پیدا می شود به درد این دردمندان گوش دهد و برایشان قدمی بردارد؟ افرادی که زحمت حمل و نقل کارکنان ادارات ، بیمارستان ها ، کارخانجات ،مدارس و ... را به عهده دارند و به دنبال روزی حلال می گردند. جناب آقای رئیس جمهور از جنابعالی تقاضا می شود نسبت به بهبود وضیعت کاری و معیشتی این گروه از جامعه ، قدمی برداشته تا به امید پروردگار خیر دنیا و آخرت نصیب شما و همرزمانتان  گردد.

درباره ما

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادند.

مقالات

                قبل از تشکیل شرکت واحد اتوبوسرانی ...

www.hiweb2.ir

برنامه نویسی و طراحی انواع سایت (Template) و افزونه ( Plugin | Module | Component)

به صورت کاملا تخصصی و رعایت اصول و استاندارد های برنامه نویسی وب