رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تهران:

0

نوسازی ناوگان درون شهری، کاهش مرگ و میرها را در پی دارد

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: اگر ناوگان مسافربری درون شهری را نوسازی کنیم باعث کاهش مرگ و میرها و کاهش تصادفات درون شهری می‌شود.

علی انصافی رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تهران در ارتباط با وعده آقای رضا پورسیف در خصوص نوسازی این ناوگان با ورود 3000 دستگاه مینی بوس جدید گفت: ماشین هایی که قرار بود بیاورند متاسفانه نیاوردند و در ارتباط با کارخانجات داخلی هم مشکلاتی وجود دارد مثلا ایران خودرو قبلا خودروهای دیزلی هیوندا را مونتاژ می کردند که مانندماشین های بنز که قبل از آن مونتاژ می کردند، بسیار ماشین های خوبی بود. متاسفانه بعد از آن ماشین های چینی را آوردند که بسیار ماشین های بدی بود و مردم و شرکت ها استقبال نکردند. اکنون هم کارخانه های سازنده هیچکدام ماشین جدیدی بیرون نداده اند و ما اعضایی داریم که پول را ریخته اند اما هنوز بعد از شش ماه ماشین را به آنها تحویل نداده اند. اکنون گرفتاری ما این است و ما برای ریاست جمهوری هم نامه زدیم. وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش یک ماده قانونی به نام تبصره سیزده وجود داشت که طبق آن دولت هشتاد و دو درصد و نیم از مبلغ ماشین را به حساب کارخانجات واریز می کرد و هفده درصد و نیم را آن کسی که می خواست ماشین را بخرد پرداخت می کرد زیرا این کار توجیه اقتصادی ندارد. مسافربری شهری به این دلیل که دولت نمی خواهد قیمت ها افزایش پیدا کند، توجیه اقتصادی ندارد و دولت باید سوبسیت بدهد زیرا کسی برای سرمایه گذاری نمی آید. آن زمان عده ای آمدند سرمایه گذاری کردند و حتی آن هفده و نیم درصد را به صورت قسطی از آنها گرفتند اماتعهد دادند مثلا ده سال در یکی از خطوط کار کنند و آنها هم این کار را انجام دادند. نود و هشت درصد سرویس دهی ارگان های مختلف را صنف اتحادیه مسافربری انجام می دهد. شرکت واحد یا مترو کار نقدی انجام می دهند و هزینه را همان موقع از مسافر دریافت می کنند اما کار ما به قول معروف نسیه کاری است. رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران تصریح کرد: متاسفانه به ما تا کنون ماشین جدیدی برای نوسازی تحویل نداده اند. ما به دولت گفته ایم که اگر حتی آنها ماشین های قدیمی را بگیرند و ماشین نو را به صورت رایگان به ما بدهند به سود آنها است زیرا ماین های قدیمی مثلا پنجاه لیتر می سوزاند اما ماشین های جدید شانزده لیتر. به این ترتیب سوخت کمتری مصرف می شود، آلودگی هوا کمتر می شود، داروی کمتری مصرف می شود، مرگ و میر کاهش می یابد و باعث می شود نیروی انسانی از بین نرود و همه این ها به سود دولت است. بنابراین پول ماشین های جدید به سرعت جبران می شود اما متاسفانه تا کنون به ما تحویل نداده اند تا ناوگانمان را نوسازی کنیم زیرا اکنون گرفتاری های ما هم بخاطر ناوگان فرسوده زیاد است. وقتی که تعهد و تخصص نباشد عده ای هر نوع ماشینی را وارد می کنند فقط بخاطر اینکه ارزان تر است و سود آن به جیب آنها می رود. انصافی افزود: در زمان قبل آقای خادمی که خود کارخانه داشتند اتوبوس و مینی بوس بنز را تولید می کردند و شرکت خاور کامیون بنز و کامیونت خاور را که آن هم بنز تولید می کرد. کسانی هم که ماشین وارد می کردند آدم های خبره ای بودند و در کار تجربه داشتند مثلا ماشین میک آمریکا را می آوردند که در اصطلاح می گویند ماک یا ماشین اینترناش یا وولو سوئد را می آوردند که بهترین فولاد جهان را دارد. کارخانه های خصوصی اکنون ماشین های وولو و اسکانیا را تولید می کنند که ماشین های خوبی است اما برای برون شهری است البته برای درون شهری هم تولید می کنند اما دولت چون می خواهد قیمت ها افزایش پیدا نکند باید سوبسیت آن را بدهد زیرا کسی برای سرمایه گذاری نمی آید. کسانی که ماشین بی کیفیت وارد می کنند، خیانت می کنند.

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه