علی انصافی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: روشن نشدن خودروهای دیزل به علت سرما و یخ زدگی نفت گاز از مشکلات فعالان این صنف است. مضاف بر اینکه اکثر وسائط نقلیه عمومی بین ۱۵ تا ۳۵ سال از عمرشان گذشته و یا قطعات یدکی غیر اصلی سوزن انژکتورهای غیر استاندارد و نفت گاز نامرغوب که با تکنولوژی ۵۰ سال پیش پالایش می شود باعث دودزا شدن وسائط نقلیه عمومی می گردد.

QQQQ

 

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: شنیده ها حاکی از وارد شدن۵۰ هزار خودرو سواری می باشد. این در حالی است که وسایل حمل و نقل عمومی از فرسودگی بسیار بالایی برخوردار است و نوسازی ناوگان عمومی از اولویت درخور توجهی برخوردار است. سالهاست که منتظر نوسازی هستیم ، نوسازی وسایل نقلیه عمومی به نفع سلامتی، بهداشت عمومی و امنیت تردد برای جمعیت متوسطی از جامعه است که بیشتر رفت و آمد خود خود را با این وسایل انجام می دهند. باید در تصمیم گیری ها مصالح عموم افراد را در نظر بگیرند.
انصافی تاکید کرد: آیا بهتر نیست به جای خودروی سواری، واردات ون، مینی بوس و اتوبوس را انجام بدهند؟ بسیاری از رانندگان وسائط نقلیه عمومی که مالک خودرو هستند به علت گرانی سرسام آور هزینه ها از تهران کوچ کردند و این امر باعث کمبود شدید وسایل نقلیه و اختلال در امر عرضه و تقاضا گردیده است. قیمت کرایه های سرویس کارخانجات را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده اند، بدیهی است این امر بر قیمت تمام شده کالاهای تولیدی اثر نامطلوبی خواهد گذاشت و لطمه آن بر قشر آسیب پذیر جامعه ملموس تر خواهد بود.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران تصریح کرد: اگر برنامه ریزی اصولی بر ساخت، تولید و یا واردات وسایل نقلیه عمومی نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد فرو پاشی این صنف خواهیم بود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات صنف مذکور تاکید داشت: وجود قراردادهای یک طرفه ای است که با دریافت ضمانت نامه های بانکی سنگین از پیمانکار یعنی اعضاء این صنف به نفع خودشان و نپرداختن کرایه، حتی بعضا به مدت چهار ماه شده است. این رفتار موجب از بین رفتن سرمایه در گردش اعضا می شود؛ هر چند در قرارداد تاکید شده اگر کرایه راننده حتی با تاخیر ۱۰ روزه پرداخت شود پیمانکار شامل جریمه سنگین می گردد و مشکلاتی مانند بیمه سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و وزارت کاررا باید بپردازد؛ اما عرصه را بر اعضاء بقدری تنگ کرده اندکه متاسفانه تا کنون منجر به ورشکستگی بسیاری از ایشان شده تا جایی که تعطیل و از صنف خارج شده اند.

انصافی در پایان تصریح کرد: مشکلات بارها و بارها گفته شده امید به برطرف شدن این موانع و مشکلات هر روزه رانندگان را به انتظار گذاشته است. امید دارم تا دل نگرانی های این قشر زحمتکش و ضعیف را با جان دل بخوانند و راه چاره بیابند. اگر در تصمیم گیری هایی که برای هر یک از اصناف می گیرند از نظرات کارشناسانه صنوف مختلف استفاده کنند قطعا مشکلات بدین سان پیچیده و سخت نخواهد شد.

 

 

 

 

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه