رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: شرکت های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اتوبوس های وارد می شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی شود به خودروها باعمر ۱۰ سال معاینه فنی داده نمی شود.

برنامه "صبح و گفت و گو" با موضوع افزایش قیمت هزینه تعمیرات و خدمات اتوبوس ها و در ارتباط تلفنی با علی انصافی رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران از شبکه رادیو گفت و گو پخش شد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در مصاحبه با رادیو گفت و گو شرکت هاتی دولتی را از مقصران اصلی افزایش قیمت هزینه تعمیرات و خدمات اتوبوس ها دانست و گفت: با وجود اینکه ما دارای منابع نفتی زیادی هستیم اما قیمت روغن توربو به لیتری ۲۵ هزار تومان و روغن ایرانول به لیتری ۱۶ هزار تومان رسیده است.

انصافی افزود: قیمت تعویض روغن اتوبوس در ۱۰ ماه گذشته ۵۴۰ هزار تومان و تا دو هفته قبل ۱ میلیون تومان بود اما هم اکنون به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه شاهرگ حیاتی هر کشوری حمل و نقل آن است گفت: در کل کشورهای دنیا به حمل و نقل سوبسید داده می شود. در ایران ۱۰سال قبل سوبسیدها با سود کمتری داده می شد و ۸۲,۵ درصد آن را دولت و مابقی آن را راننده پرداخت می کرد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران یادآور شد: در حال حاضر شرکت های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس های ما از خارج وارد می شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی شود و در نتیجه اتوبوس ها هم جریمه می شوند. تکلیف راننده بینوا در این شرایط چیست؟ متاسفانه هیچ برنامه ریزی در این باره وجود ندارد.

این مقام مسئول کم هزینه ترین راهکار برای حل این مشکل را اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کار به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد کارها در ایران در دست بخش خصولتی است.

انصافی خاطرنشان کرد: قیمت یک جفت لاستیک در یک مقطع زمانی به ۷ میلیون تومان رسید که ما با وزارت بازرگانی و اتحادیه لاستیک جلساتی را برگزار کردیم و قیمت لاستیک را شکاندیم. دولتی ها باید اجازه دهند بخش خصوصی کار خود را انجام دهد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: از حدود ۱۰ هزار ماشینی که سرویس اداره جات و کارخانه ها را بر عهده دارند ۵ درصد به داخل طرح ترافیک و زوج و فرد برمی خورند که باید مبلغی را پرداخت کنند این درحالیست که شرکت های تحت پوشش شهرداری شماره های خود را می دهند تا دوربین آن ها را ثبت نکند و این تبعیض است.

انصافی در خاتمه در رابطه با افزایش قیمت کرایه دربستی اتوبوس ها گفت: طبق نظر اتحادیه بنگاه های مسافربری استان تهران قیمت دربستی های ما هنوز به قیمت سال گذشته محاسبه می شود و اگر فشارها زیاد شود شاید از شش ماهه دوم امسال اقدام کنیم.

 

 

 

دانلود فایل صوتی مصاحبه با رادیو گفتگو

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه