e1

کاهش آلودگی و ترافیک با راه اندازی دوباره سرویس ادارات

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با تأکید بر راه اندازی مجدد سرویس کارکنان ادارات دولتی عنوان کرد با جمع آوری سرویس کارکنان ادارات و پرداخت هزینه ایاب وذهاب به صورت نقدی عملاً به جای استفاده از یک اتوبوس با ظرفیت 44 نفر هر کارمند با وسیله شخصی خود به محل کار رفت و آمد دارد.از این رو راه اندازی مجدد سرویس ادارات و سازمان ها قطعاً به بهبود وضعیت فعلی هم از نظر ترافیکی و هم آلودگی هوا منجر خواهد شد .علی انصافی در خصوص سرویس مدارس بیان کرد سرویس مدارس از قدیم الایام زیر نظر اعضاءصنف مسافربری بوده اما شهرداری عملاً این فعالیت را از دست اعضاء صنف گرفت در حال حاضر اعضاءما همان کار را انجام می دهند و تنها تغییری که به وجود آمده حضور یک رابط در این میان و دریافت درصدی و تحمیل هزینه بر والدین دانش آموزان است ،وی در خصوص تاریخچه صنف مسافربری بیان کرد صنف ما در سال 1312شمسی تأسیس شد . در آن زمان صنف مسافربری و باربری هر دو یک صنف بودند از سال 1335 شرکت واحد زیر نظر شهرداری کار خود را آغاز کرد و قسمت عمده ای از فعالیت های این اتحادیه که همان خطوط تهران بود را به خود اختصاص داد.


انصافی در خصوص عدم تعادل فعالیت وسایط نقلیه اعضاءاین صنف با شرکت های زیر پوشش شهرداری بیان کرد تمامی خودروهایی که پلاک نارنجی و ع پلاک هستند می توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند چون خودرو های عمومی می باشند خودروهای مربوط به این اتحادیه 98 %سرویس ایاب وذهاب ادارات ، بیمارستانها دانشگاهها ،پالایشگاه ها و کارخانجات تهران و اطراف را سرویس دهی می نمایند و تعداد محدودی از آنان برای سرویس های داخل محدوده طرح ترافیک اجباراً در ساعات مختلف وارد محدوده طرح می شوند تا دو سال پیش سازمان ترافیک با اتحادیه همکاری لازم را مبذول میداشت و اتحادیه برای سرویس های داخل طرح بر چسب دریافت می نمود متأسفانه دو سال است که توجهی به این امر مهم که اگر سرویس کارخانه ای به جهت نداشتن طرح دیرتر به کارخانه برسد و چه خسارتی به خط تولید وارد میگردد نمی نمایند در حال حاضر خودروهای مربوط به این اتحادیه با پرداخت هزینه گزاف آرم تهیه می نمایند بهمین جهت خودروهای اعضاءاین صنف توان رقابت با شرکت واحد را ندارند طی مناقصاتی که بین ما و شرکت واحدبرگزار می شود شهرداری امتیازات بیشتری را برای شرکت واحد در نظر می گیرد و شرایط آنها را برای ورود به طرح آسان تر می کند .

 

وی در ارتباط با تأثیر بخش خصوصی بر پیشرفت جوامع تصریح کرد در جوامع پیشرفته بخش خصوصی فعالیت های اساسی را انجام می دهد و دولت فقط نظارت کنترل وسیاست گذاری می کند به هیچ عنوان دخالت در امور اقتصادی نمی کنند و همواره مشکلات بخش خصوصی را برطرف می نمایند که جامعه پویائی داشته باشند . وی با ابراز تأسف از وضعیت فعالیت بخش خصوصی در ایران افزود در کشور ما مدیران دولتی تا حد ممکن هیچ کاری را به دست بخش خصوصی نمی سپارند این در حالی است که همان کاری که در بخش خصوصی با 20کارمند انجام می شود در بخش دولتی با 200کارمند در حال انجام است هر روز برای اصناف بحران ایجاد می کنند قوانین و بخشنامه های مختلف از ادارات مالیات و وزارت کار و تأمین اجتماعی و شهرداری که بیشترین انرژی را از مسئولین اتحادیه ها می گیرد .
وزارت کار وامور اجتماعی به موازات اصناف به ثبت شرکت و تأئید وزارت کار عملاً در کار اصناف دخالت می کندو پروانه کسب را در مناقصات دولتی از درجه اعتبار ساقط نموده شاهد این مدعی مناقصات دولتی است که پروانه کسب ملاک عمل نیست با این که بارها این معضل با اتاق اصناف در میان گذاشته شد ولی نتیجه ای حاصل نشد هر اداره هم برای خود از این خوان یغما در صدی طلب می کنند شهرداری برای طرح ترافیک اداره مالیات مالیاتهای افزون بر درآمد و جرائم من درآوردی وزارت کار برای تأئید صلاحیت همه ساله مبلغی دریافت می کند که غالباً بیشتر از حق عضویت اتحادیه است و اخیراً هم ایمنی کار سالیانه مبلغی بابت حق عضویت و جالب تر اینکه می گویند باید یک نفر کارمند از طرف ما به دفتر شما بیاید هفته ای یک بار شما حقوق ماهیانه که بایشان بدهید (حتماً می خواهند آمار خود را برای ایجاد کار بالا ببرند )این فشارها بر اصناف باعث می گردد که ایشان تعطیل نموده و چندین نفر به جمع بیکاران افزوده شود همانند اکثر کارخانجات وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی حمل ونقل به ویژه مسافربری شهری بیان نمود قبلاً دولت با تبصره 13 ۸۲/۵ در صد از قیمت اتوبوس ویا مینی بوس را به کارخانجات سازنده پرداخت می نمود و متقاضی ۱۷/۵ در صد را پرداخت می نمود در آن زمان توجیه اقتصادی داشت که بخش خصوصی سرمایه گذاری کندالبته این مورد فقط برای مسافربری شهری بود .


که دولت نمی خواست نرخ حمل ونقل شهری بالا رود اگر دولت بتواند یارانه ای همانند قبل برای مسافربری شهری در نظر گیرد امکان نو سازی ناوگان شهری وجود دارد به نظر من اگر دولت حتی وسیله نقلیه فرسوده را باوسیله نو تعویض کند از مابه التفاوت مصرف بهینه سوخت و بهبود آلودگی هوا و هزینه های داروئی و بیمارستانی و مرگ و میر نیروی انسانی مرتبط پرداختی دولت کاملاً قابل جبران است ،ضمناً برای معضل ترافیک تهران این اتحادیه در سالهای قبل طرحی پیشنهاد نمود که توجه ای به آن نشده با یک برنامه ریزی دقیق می توان از یک وسیله عمومی در 3 زمان مختلف برای حمل ونقل مسافرسود برد بطور مثال :کلیه سرویس های کارگری و نظامی ساعت 6 صبح در محل کار خود ورود داشته باشند و ساعت 14 بازگشت نمایند سرویس ادارات و بیمارستانها و دانشگاهها ساعت 8 صبح ورود 16 خروج و مدارس 9 صبح ورود ۱۵:۳۰ خروج این طرح اثر بسیار مطلوبی بر معضل ترافیک خواهد گذاشت متأسفانه تا زمانی که اراده ای در دولت برای بهبود واقعی و جمع کردن بروکراسی اداری و تشریفات زائد و کاغذ بازی و مقررات اضافی که موجب از بین رفتن کارایی می شود نباشد بهبودحاصل نخواهد شد.

 

اطلاعات تماس

  • آدرس : خیابان سرهنگ سخائی - روبروی پارکینگ امور خارجه - ساختمان شماره 40 - طبقه سوم
  • کد پستی : 1136834835

  • 66746467
    66746266
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره اتحادیه

اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با توجه به وجود تصاویری از مدیران و سوابق مستند از سال 1312 نه به صورت اتحادیه بلکه به صورت حرفه ای فعالیت داشته است. در گذشته به منظور حمل و نقل کالای پستی از اتومبیل هایی با اطاق سیمی استفاده می گردید، به تدریج با شکل گیری وسائل نقلیه و ورود کامیون و اتوبوس به بازار، مدیران موسسات باربری و مسافربری با مراجعه به اداره شهربانی و شهرداری مجوز اخذ نموده و امور حمل و نقل را در کشور انجام می دادندنمایش جزئیات

مسئولین اتحادیه